dinsdag 6 juni 2017

In wat voor wereld leven wij?

Ik open de nieuwspagina en lees de koppen. De meerderheid gaan over de ellende in deze wereld. Ik ben blij als ik lees dat er een drukke ochtendspits was door regen; even wat luchtigs tussendoor. 

In wat voor wereld leven wij? Er is dreiging van terreur, er worden aanslagen gepleegd, tieners worden vermist. En nog zóveel meer.

Een vriendin is bij Pinkpop geweest. Normaal stuur ik een bericht met: 'Veel plezier!'
Dit keer óók, maar nu heb ik eraan toegevoegd dat ze uit moet kijken.
In mijn onderbuik zat angst; wat als al die feestende, genietende mensen slachtoffers worden van een aanslag?

Ik wil daar helemaal níet over nadenken. En tóch doe ik het, onbewust.

Wat als er nóg meer meisjes verdwijnen? Hoe kunnen we de kinderen beschermen? Hoe blijven we rustig en laten we ons niet leiden door angst?

Ik wil op het nieuws horen dat de liefde heeft gewonnen. Dat de rust weer is teruggekeerd. Dat mensen hebben ingezien dat je met geweld niets oplost; Dat je met respect ver komt. Dat mensen met elkaar in gesprek gaan. Dat iedereen er mag zijn. Mensen elkaar knuffelen, in plaats van elkaar pijn te doen.

"En ze leefden nog lang en gelukkig..."


Deel dit bericht, als je vindt dat er een einde moet komen aan alle narigheid in de wereld. Het lijkt onhaalbaar, maar laten we sámen proberen om het sprookje uit te laten komen. We gaan ervoor zorgen dat de liefde wint. ❤

Ellie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten