donderdag 22 juni 2017

Ik ben te klein voor mijn gewicht

Mijn maag zit nog vol en ik stop al weer wat nieuws in mijn mond. Op het moment van eten is het lekker, maar vlak daarna krijg ik spijt. "Waarom heb ik dit opgegeten? Waarom blijf ik er nou niet van af?" Soms pak ik dan nog wat; het is tóch al verpest.
Een cirkel dat blijft bestaan.

Soms stap ik uit die cirkel; Ik beweeg dan meer, eet geen 'slechte' dingen. Een paar dagen gaat het goed en dan verdien ik wat 'lekkers', als beloning. "Één kan wel." Maar het blijft niet bij één. Mijn hersens worden weer getriggerd door de suikers en ik zit weer midden in de cirkel; terug bij af. Bewegen hoeft dan óók niet, het heeft tóch geen nut meer. 

Nu ik dit zo opschrijf besef ik pas hoe zo'n kronkel dat is in mijn hoofd. "Het gaat niet goed met eten, dus ik hoef óók niet te bewegen..."
Tsja... Op dát moment klinkt het héél logisch. Nu ik het zo lees is het een slecht argument.

Frustratie, omdat ik weet dat ik van het eten af kán blijven. Frustratie, omdat ik het niet doe. 


Wat ik er óók lastig aan vind, is dat eten en gezelligheid samen horen. Waar eten is, is gezelligheid. Waar gezelligheid is, is eten. Laat ik nou net van beide houden..

Ik voel me kwetsbaar om dit te delen, maar ik heb de hoop dat er iemand is die dit leest en de gouden tip heeft.

Dus: wie heeft dé manier gevonden om af te vallen (dat vol te houden is) en wil dit met mij delen?

PS: Ik wil wel graag vermelden dat ik blij met mezelf ben als persoon. Alleen ben ik íets te klein voor mijn gewicht. :)

PPS: Kom maar door met de reacties & deel mijn vraag met je vrienden; misschien kunnen zij mij helpen.

PPPS: Degene met de gouden tip krijgt een zak wortels van me.


Ellie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten